Oz 9 Laatste van 2016 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Heerkens - WaarBenJij.nu Oz 9 Laatste van 2016 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Heerkens - WaarBenJij.nu

Oz 9 Laatste van 2016

Blijf op de hoogte en volg Lotte

31 December 2016 | Australië, Sydney

Mijn laatste blog van 2016. Hier in Australie is het over 9 uur al 2017. De top2000 staat op en het aftellen is begonnen. Het afgelopen jaar vloog voorbij en ik zit alweer 98 dagen in Australie, oftewel 14 weken, 3,5 maand.

Fraser Island was fantastisch en een hele bijzondere ervaring. Ik ga proberen een deze dagen een kaartje te maken van Fraser Island, haar geschiedenis en alle bijzonder plekken.

Na 5 weken op Fraser Island ben ik terug gegaan om kerst te vieren in Byron Bay met de mensen die ik daar in het hostel had ontmoet.

Eerste kerstdag regende het pijpenstelen en hebben we met zijn allen aan een lange tafel kerst gevierd met een kerst lunch. En het kan het ook anders in Australie om 10.00 gingen de eerste biertjes al open. Na de lunch kwam de tequila tevoorschijn en zo zijn we door gegaan tot middernacht. Omdat mijn voorlaatste avond op het eiland er een was met een hoop rum en gemberbier en resulteerde in de ergste kater ooit deed ik het iets rustiger aan dan de rest. Oftewel een pauze inlassen rond een uur of 4 en wat vaker water naar binnen gooien dan alcohol. Zo had ik nog iets aan mijn tweede kerstdag/boxing day en kon ik van de zon en het cricket genieten.

Op eerste kerstdag ben ik in de ochtend ook nog even het water in gesprongen om aan mijn surfskills te werken. De stroming was zo sterkt dat je voeten onder je vandaan werden getrokken en ik blij was dat ik mijn board had. De afgelopen dagen zijn er helaas ook enkele mensen verdronken rondom Byron Bay vanwege deze gevaarlijke stroming. Na 10 minuten ploeteren, onder golven duiken en peddelen als een malle was ik eindelijk voorbij de branding. Wachtend op de golven realiseerde ik me dat het geen kleintjes waren. Gelukkig was ik niet de enige in het water. Het was een iets te ambitieuze ochtend, maar surfen gaat met heeeeel veel vallen en ooit een keer opstaan. Deze dag was vooral vallen. Verslagen door een 3,5 meter hoge golf die ik eindelijk had maar met mijn neus dook in plaats van te staan, droop ik af met een bult op mijn hoofd. Maar ik geef niet op! Nog lang niet!

Sinds twee dagen weer in Sydney om hier oud en nieuw te vieren! Met de jongens naar het zwembad geweest en films gekeken op de bank. Oliebollen gebakken en appelflappen. Gisteren met trish een drankje gedaan in Newtown. En nu moet ik opschieten want ik heb de luxe om het nieuwe jaar in te leiden op een van de eilanden in de haven van Sydney, Clarks. Lauren organiseert dit evenement en Trish en ik gaan vrijwilligen en moeten zo kaartjes scannen en bandjes uitdelen bij de pont.

Een fijne jaarwisseling voor iedereen waar je ook bent en tot ziens in 2017!!

Liefs en kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Lot Down under in Ozzzzz. Volg hier mijn avonturen en verhalen.

Actief sinds 28 Sept. 2016
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 7090

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 23 September 2017

Down under

Landen bezocht: