Oz 7 Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lotte Heerkens - WaarBenJij.nu Oz 7 Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Lotte Heerkens - WaarBenJij.nu

Oz 7 Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 November 2016 | Australië, Rainbow Beach

Whaaaaa wat is het hier mooi! En ik heb te weinig tijd om een volledige blog te schrijven dus helaas die houden jullie nog te goed voor over twee weken.

Ik werk als vrijwilliger op Fraser Island voor Fraser Tours. Dit betekent dat ik de gemeenschappelijke keukens en tenten in het kamp schoonmaak in ruil voor eten en een slaapplek. En per week mag een dag mee op tour over het eiland.
Op het eiland zelf is nul bereik tenzij je bij een duurdere provider zit. Dus ik ben letterlijk geissoleerd van de buitenwereld. We hebben geen auto dus kunnen alleen met de drivers/tourguides mee als we naar de winkel moeten of een duik in de rivier willen. Of je moet zo'n 1,5 uur lopen. Iets minder als het 35 graden is.
In de zee mogen we niet echt zwemmen vanwege de haaien en alleen ronddwalen word vanwege de Dingo's, wilde honden/aziatische wolven, niet echt aangeraden.

Maaar man man wat mooi en fijn om echt even down under te zijn tussen de Aboriginals en de echt ozzies.

Ik heb geleerd dat je niet mag fluiten volgens de Aboriginal cultuur omdat het de geesten boos maakt. Verder zag ik:
- heeeel veel mooie sterren, inclusief vallende
- de supermaan vanaf het strand
- een 70/80 jaar oude schildpad eieren leggen op het strand
- dingo's
- guana's, hele eigenwijze grote hagedissen
- heel veel spinnen maar nog geen groter dan mijn hand
- nog geen slangen
- kookaburra (shit en terwijl ik dit tik realiseer ik me dat daar dus het cricket merk vandaan komt, wauw dat duurde even,) maar deze volgens fluiten niet maar lachen het is echt komisch
- heeeel veel andere mooie vogels

Verder:
- zwom ik in Eli creek
- zwom ik in een Tea Tree meer dat erg goed is voor je huid en haar
- bezocht ik Indian head dat zo heet omdat toen James Cook er langs vaarde hij allemaal Aboriginals zag staan en dacht dat het indianen waren . En vanaf daar kun je sealife zien. We zagen dolfijnen, schilpadden en vissen. Ik zag in de verte een walvis springen terwijl het eigenlijk geen seizoen meer is maar het kon niet echt iets anders zijn.
- Ik chillde in de champagne pools. Dat zijn natuurlijke baden bij de rotsen waar de golven op breken en dan stroomt het water met schuim het bad in
- ik bezocht het wrak de mahena
- ik bezocht het meer Wabby wat groen is en tussen de zandduinen in ligt. Het deed me denken aan de drunese duinen.

Morgenochtend ga ik weer terug en nog meer mooie avonturen beleven.

Helaas had ik last van mijn heup waardoor ik nog niet heb kunnen vissen in de zee en iets meer actievere dingen kunnen doen. Het blijkt mijn Psoas te zijn die verrekt is waar ik te lang mee door liep waardoor alles vast is gaan zitten. Maar ik ben net twee uur gemasseerd oftewel gemarteld en het grootste deel is losgemaakt.

Dus hopelijk kan ik als ik weer terug ben ik Rainbow Beach een potje mee cricketen met de drivers!

No worries and G'day mate!
Liefs

P.s. als het internet mee werkt ook nieuwe foto's op mijn website!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Lot Down under in Ozzzzz. Volg hier mijn avonturen en verhalen.

Actief sinds 28 Sept. 2016
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 7082

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 23 September 2017

Down under

Landen bezocht: