OZ 2 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Lotte Heerkens - WaarBenJij.nu OZ 2 - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Lotte Heerkens - WaarBenJij.nu

OZ 2

Door: Lot

Blijf op de hoogte en volg Lotte

08 Oktober 2016 | Australië, Katoomba

Ondertussen ben ik alweer twee weken in Australie.
Ik heb helaas nog geen strand en zee gezien, maar ben ondertussen wel vertrokken uit Sydney en heb mijn Australische familie en thuis achter me gelaten. Lauren, Trish en de boys zijn een fijn warm bad voor me geweest en voelde echt als een thuis. De jongens waren niet blij met dat ik tot december weg ging dat was echt te lang! Maar met heel veel dikke knuffels hebben we afscheid genomen en beloofd dat we gaan skypen.

De laatste week in Sydney heb ik alleen doorgebracht en dat was een erg goede overgang naar het alleen gaan reizen. Er zijn een hoop dingen die ik nog niet heb gedaan of gezien in Sydney maar dat komt wel weer als ik terug kom in December voor kerst en NYE!

Sydney is heerlijk en een echte metropool. Ik heb deze week wat cultureel erfgoed bekeken en ben de grote winkelstraten ingedoken. Ik voel me er helemaal thuis wandelend door de straten, metro in en uit, heerlijk! In Banana Joe’s (de supermarkt) ben ik wel nog regelmatig de kluts kwijt als ik rond loop. Zoveel hebben ze hier niet of heel anders en producten zijn soms erg prijzig! Ze hebben hier bijvoorbeeld geen mozzarella maar het heet anders en zijn veel kleiner bolletjes, voor een bakje betaal je 6 dollar. Even wennen dus maar mijn weg vinden gaat steeds beter!

Vandaag (zaterdag) ben ik met de trein vertrokken naar de Blue Mountains, het gebergte vlakbij Sydney. Dit is een treinreis van twee uur langs prachtig landschap. Het landschap in combinatie met de klassieke trein van ijzer met gele deuren doen me voelen alsof ik me in een film bevind.
Het grote avontuur is nu echt begonnen en met een glimlach leun ik achterover en geniet van de rotsen, de bomen en tussen die bomen door af en toe een glimp van het uitzicht.

Deze week heb ik wat filmpjes gemaakt zodat ik ook echt dingen kan laten zien en niet alleen erover schrijven (en een paar foto's) want dat is toch wel anders. Helaas is de WiFi in het hostel waar ik nu ben niet zo goed dus de filmpjes moeten nog even wachten.

Mijn planning voor de komende weken begint iets meer vorm te krijgen. Vandaag en morgen ga ik genieten van de bergen en de Drie Gezusters! Daarna vervolg ik mijn reis met mijn Travel pass waarmee ik 3 maanden gratis kan treinen en bussen in NSW en ga ik eindelijk naar het strand en de zee, Byron Bay! Hier ga ik als vrijwilliger werken op een filmfestivalletje, Byron Bay Film Festival. Wat ik precies ga doen hoor ik pas woensdag. Waarschijnlijk iets met Virtual Reality of de filmprojectie tijdens de vertoningen. Oftewel de Australische film scene een beetje leren kennen en netwerken! haha

Tot hoors of schrijfs!
Lieve Groet vanuit de blauwe bergen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Lot Down under in Ozzzzz. Volg hier mijn avonturen en verhalen.

Actief sinds 28 Sept. 2016
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 7083

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 23 September 2017

Down under

Landen bezocht: