Oz 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Heerkens - WaarBenJij.nu Oz 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lotte Heerkens - WaarBenJij.nu

Oz 1

Door: Lotte Heerkens

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Nadat ik eerste een veel te lange blog had geschreven voornamelijk over de reis hierheen is hierbij poging twee voor een beknoptere versie.

Ik ben hier nu een week. De reis naar Ozz was lang en vermoeiend. Degene die mij kennen, eerst 12 uur en daarna 8 uur stil zitten is voor niemand makkelijk maar mijn benen stonden op een bepaald moment op ontploffen. Ze zouden een mini gym in een vliegtuig moeten maken. Maar goed ik heb het overleefd, de whisky en 5 films hebben geholpen, en wellicht de 6 uur slaap.
Vanuit het vliegtuig heb ik Ayers Rock/Uluru al kunnen spotten! De jongen naast me, een Ozzie die in London woonde en na het trekken van zijn verstandskies die ochtend het vliegtuig in was gesprongen om de week ziekteverlof te gebruiken om even op bezoek te gaan bij zijn familie (ik verklaar hem voor gek, die reis in 7 dagen 2 keer? No way! haha), had al vele malen geprobeerd the big rock te spotten maar had tot nu toe gefaald. Je kent me dan heb ik een uitdaging! Hij was verbaasd en ik kreeg een halve glimlach van hem terwijl hij met een mega dikke wang en een zak ijs het natuurwonder bekeek.

Met een omweggetje kwam ik zonder gedoe de douane door en stond Lauren me op te wachten. Thuis kwamen Trish, de vriendin van Lauren, en haar kids Sabbie (6) en Ollie (9) op me af rennen. Vanaf dat moment werd dit mijn Ozzie home en familie. Na een paar biertjes en herinneringen ophalen van de crazy silent disco summer of 2006 kroop ik in bed.

Zondag hebben we gezwommen en daarna zijn we naar de botanische tuinen gegaan. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht op de brug en Sydney Opera house. En er was een installatie die Loz(lauren) graag wou zien. Ik kreeg er niet veel meer van mee. Mijn lichaam had door dat het vakantie was en vocht tegen een jetlag dus besloot om griep te krijgen. Tot woensdag was ik aan huis gebonden met potten thee en kilo’s zakdoekjes. Ach ook wel goed had ik dat ook weer gehad.

Vrijdag had ik eindelijk alle regel dingen gedaan en voldoende energie om de stad in te gaan! Dus begon ik maar meteen met de meest toeristische route! De foto’s spreken vanzelf.
Het is hier prachtig! En als dit het einde van de winter/begin lente is kan ik niet wachten tot de zomer begint!

Gisteren zijn we naar een van de vele shoppingmalls gegaan, ze doen hier niet echt aan Koopgoten of Kalverstraten. Of ik heb ze nog niet gevonden. In de zomer als het echt overal te heet is gaat iedereen hierheen, vanwege de airco. Ze hebben er trouwens ook een bioscoop.

Eind van de dag had Lauren een vrijgezellenfeestje van een vriendin en begonnen ze met een rit op een jet boot, er was een plekje over dus ik mocht mee. Wauw!! Maar echt..! En dat dan bij ondergaande zon met de skyline van de stad terwijl je over het water vliegt en soms door de wind je ogen amper open kan houden. Voor een idee hierbij een link, video van onze groep heb ik (nog) niet. https://www.youtube.com/watch?v=Vq57hU0AMD8

De familie is zo ontzettend lief voor me. Ik heb mijn eigen logeerkamer en ik ben al helemaal onderdeel van de familie. De jongens zijn regelmatig bengels, maar ook lieverds. Vrijdagavond kroop Ollie op de bank tegen me aan en gisteren zei hij in de auto ik wil niet dat je weg gaat je moet bij ons blijven. Sabbie is helemaal enthousiast dat ik verstand heb van pokemon. Haha. Altijd fijn dat dingen na een aantal jaar weer populair worden.
Ze gaan vandaag op vakantie voor een week en ik mag in mijn eentje in het huis blijven. Een mega luxe en geeft mij de kans om in mijn eigen tempo Sydney te ontdekken en plannen te maken voor wat hierna!

Het weer is hier nu al als onze zomer en de winter is pas net voorbij! Ze verkopen hier Frozen Coca Cola en grote flessen Bundaberg Ginger Beer! En in de Kmart (soort Hema/Action) verkopen ze kindersetjes cricket en cricket whites broeken! Love it!

En ik heb vanochtend Wentelteefjes gemaakt voor de Kids. Sabbie ging helemaal door het lint, more please! He loved it! haha

Nu naar Bondi Beach want het wordt vandaag 27 graden! Liefs vanuit Down under!

Voor foto’s klik op deze link http://www.lotteheerkens.com/?page_id=361
Ik zet mijn foto’s hier liever niet vanwege rechten.

  • 04 Oktober 2016 - 18:50

    Anneke:

    Leuk verslag Lotte! 27 graden klinkt wel heel heet, ik ben blij dat wij er nu vanaf zijn. Hier is het morgen nog mooi weer maar dan wel 16 graden love it!
    Ben benieuwd wat je daat doen na deze wee maar we horen van elkaar.. xxxxxxxAnneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Lot Down under in Ozzzzz. Volg hier mijn avonturen en verhalen.

Actief sinds 28 Sept. 2016
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 7079

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 23 September 2017

Down under

Landen bezocht: